2018/05/26

she (still) moves in her own way

Kukkuluuruuuuu onko täällä enään ketään? *kaikuu tyhjyyteen*
Nohhhh voihan tätä vaan omaksikin iloksi kirjottaa (lol) joten eiköhän lähetä avaamaan lankakerää..

Mitä Mitä mulle kuuluu?

Puoltoista vuotta ehtinyt vierähtää viimesimmästä postauksesta ja piti ihan itekkin käydä noi mun viimesimmät jaarittelut lukemassa että muistaisin missä mennään ja mitä te tiedätte mun kuulumisista. Aloin ihan ääneen nauramaan kun luin mun selostusta viisumihakemuksen sisäänlaitosta...voi kumpa olisin silloin tiennyt millanen rumba siitä oikeesti koituukaan ja että puolentoistavuoden jälkeen mä edelleen saan odottaa vastausta!! Tai siis ensimmäisen vastauksenhan mä sain tossa helmikuussa kun mun viisumihakemus alunperin hylättiin. Mulla kävi nimittäin sen verran huono tuuri, että kaikkia lakisäädöksia (ja muuta virallista liiba laabaa) oli just muutettu ja käytännössä katsoen maahanmuuttovirasto oli päättänyt kaikki kyseiset viimusihakemukset (työsponssi viisumit siis) peruuttaa ja katsoa sitten kuinka moni siitä päätöksestä valittaa yms yms.

No meikäläinenhän ei siis hevillä luovuta (perkele!! Suomalaisella sisulla!!) ja maksoin itseni taas kipeäksi siitä, että sain "luvan" kyseisestä päätöksestä valittaa ja nyt sitten odotellaan vielä about vuosi, että tää mun hakemus menee uudestaan käsittelyyn..HOHHOIJAA on kyllä semmosta rahastusta tää homma mutta minkäs teet.

Ei auta itku markkinoilla (ihana suomalainen sanonta haha) ja eteenpäin porskutetaan. Viisi vuotta (VIISI!!) tulee kohta täyteen siitä kun pakkasin kamani yhteen isoon siniseen matkalaukkuun ja tänne päin maapalloa suunnistin. Kohta tulee myös kolme vuotta täyteen siitä, kun oon viimeksi Suomessa naamani näyttänyt (sori äiti). Härreguuud onhan se aika pitkä aika. Miksi lentoliput on niin kalliita? Haluisko joku sponssata mulle meno-paluu tiketit? Finnair? Anyone? Olisin ihan valmis kirjottamaan jonkun häikäisevän ylistys sponssipostauksen tästä aiheesta heh-heh.

post19

Mitäs muuta uutta! Aika paljon on ehtinyt tapahtua ja samaan aikaan eipä juuri mitään. Arki rullaa ihan tavaliseen tapaan - töissä täyspäiväsesti täällä vaatekaupalla, jonka lokaatio on itseasiassa reilu vuosi sitten muuttunut. Nyt tää putiikki on sellasessa ihanassa vanhassa rakennuksessa (kivijalka putiikiksiko niitä Suomessa kutsutaan??) joka on parin kivan kahvilan vieressä tässä North Fremantlessa. Oon tykännyt tosi paljon olla täällä ja oon tutustunut kaikkiin alueen tyyppeihin tosi hyvin ja niiden kanssa aina lounastauolla vaihdetaan kuulumisia. Semmonen kiva yhteishenki on just se mikä tekee tästä duunista vähän mielenkiintosemman. Ei työkuvioista sitte sen enempää, all good sillä saralla.

post17 post1

                                                Auringonlaskun aikaan meidän läheisellä joella kahlailemassa

Muuttohommiksi mulla meni tossa reilu vuosi sitten asumispaikan suhteen, kun halusin olla lähempänä mun uutta duunipaikkaa ja Fremantlessa päin asuminen oli aina kiinnostellut muutenkin. Mulla sattui just olemaan vuokrasoppari loppumassa kun sain tiedon uuden putiikin avaamisesta, joten päätin että jätän mun asunnon (missä olin about 1.5 vuotta) taakse ja pakkaan kimpsut ja kampsut jälleen kerran. Tällä hetkellä asun tosi kivassa kaksikerroksisessa talossa yhen aussimimmin kanssa. Ollaan vähän erilaisia, mutta tullaan kuitenkin tosi hyvin juttuun ja aina töistä kotiin tullessa kiva rupatella päivän kuulumia yms. En tosiaankaan osais enää kuvitellakkaan, että asuisin yksin jossain pienessä kämpässä..tää aussitapa elää kämppisten (yleensä useampiankin kuin 1-2) kanssa sopii mulle tosi hyvin sillä oon tosi sosiaalinen ja tykkään että on ihmisiä ja kavereita ympärillä. Tietysti välillä on kiva vaan linnoittautua omaan huoneeseen lukemaan kirjoja mutta you know what I mean..

post27
Minä ja Emma ikuistettuna polaroidille Safian keikan jatkoilla

Parasta mun nykyisessä asuinpaikassa on kyllä naapurit! Mun kaveri Emma muutti melkeinpä samantien mun jälkeen ihan mun viereiseen taloon ja meistä onkin sen kämppiksen, Emman ja mun kämppiksen kanssa tullut tosi tiivis poppoo. Me kuljetaan toistemme taloista vaan sisään ja ulos ja meidän naapuruston muut ihmiset on ihan hämmentyneitä että kuka nyt asuukaan ja missä talossa :-D

post21
                                                                                  Viini maistuu edelleen. 

Mitäs muuta uutta! Nooooh äidin toiveiden vastaisesti oon taas mennyt ottamaan lisää tatskoja..haha ooopps. Löytyy sormitatskaa, vasemmassa kädessä Vance Joyn lyriikoita (riptide aina ja ikuisesti mun lemppari kappale) ja kyljessä kahvipannu (kyllä, luit oikein. Ei kuitenkaan mikään Moccamaster vaan semmonen mutteripannu hahah) ja nyt kuukausi sitten otin Balilla yhen isomman selkätatuoinnin missä pari merenneitoa hengailee. Näitä ehkä vilkkuu jossain tulevissa postauksissa enemmän, who knows.

post29
Lenkkimaisemat kun lenkkeilen joen vartta pitkin.

Mun instagrammia seurailleet onkin varmaan aika hyvin kärryillä näistä mun jokapäiväisistä jutuista mutta kiva päästä avaamaan vähän enemmän täällä blogissa näitä mun toilailuita. Mun täytyy nyt vaan oikeesti päästä takasin tähän vireeseen ja alkaa säännöllisesti postailemaan. En kyllä tiiä lukeeko kukaan enää blogeja ja mitä blogimaailmaan kuuluu, ite en oo seuraillut enään vuosiin kenenkään juttuja eli ehdotuksia kehiin ketä te seurailette ja mistä mä oon jäänyt paitsi?? Ei ihmekään kun mun kaverit kutsuu mua tynnyrissä kasvaneeksi kun en ikinä tiiä mistään mitään!

post2 post3 post4
Sydneyn kuuluisa Coca-Cola maamerkki oli uusittu mun suureksi järkytykseksi

Muutamia minireissuja on tässä tullut tehtyä, kun eron jälkeen tuntui että kappas kummaa, meikäläisellähän on vihdoinkin viikonloppuisin aikaa tehdä ja nähdä sellasia juttuja mitkä just itteensä kiinnostaa. Viime syksynä kävin vihdoin ja viimein ekaa kertaa Melbournessa, uutta vuotta vietin Balilla parhaiden ystävien kanssa, pääsiäisviikonlopun sekoilin Sydneyssä ja nyt kuukausi sitten tulin takaisin taas uudelta Balin reissulta. Näiden lisäksi tullut muutamia viikonloppu roadtrippejä pyöräytettyä ja onhan tää koti Perthikin ihan jees (etenkin kesällä). Nyt täällä meillä on alkanut talvi pitkän lämpimän kevään jälkeen ja vettä tulee kun esterin perseestä..pitää varmaan ettiä kumpparit ja sadetakit varastosta pikkuhiljaa.

post5
Meidän "kotiranta" hengailut Emman ja Emmyn kanssa. 

Tää rantakuva tuo mulle niin paljon kesämuistoja mieleen ai ettäh! Juotiin viiniä auringonlaskuun asti ja käytiin kuunvalossa uimassa. Tälläset hengailut on mun yksiä lempparimuistoja kesältä ja jossain vaiheessa taidettiin käydä viikon jokaisena päivänä rannalla uimassa - joskus ennen töitä tai sen jälkeen, joskus molempina haha.. Tähän rannalle hurauttaa meiltä pyörällä about 5min joten ei voi valittaa.

post22 post24

Teitä lukijoita saattaa ehkä kiinnostaa myös että mikä ero miksi?? Tai mua ainakin kiinnostais jos seuraisin jonkun blogia haha mutta mä oonkin vähän tällänen utelias sielu... :-D Valitettavasti tähän ei oo mitään sen mehevämpää stooria tarjolla, vaan kaikki meni erinomaisesti siihen päivään saakka, kun tajuttiin kahden vuoden seurustelun jälkeen kysyä toiselta vähän diipimpiä kysymyksiä siitä, että miten me nähdään meidän tulevaisuus..ei meillä sitten loppujenlopuksi ollut ihan samat kuviot mielessä ja etesuhteen ylläpitäminen alkoi tuntua hölmöltä, jos kerta meidän yhteinen päämäärä ei ollut sama. Eroa en oo kyllä kertaakaan katunut ja meillä oli tosi hauskaa sen pari vuotta - tein paljon sellasia juttuja Jaken kanssa mitä en olis varmaan yksin tehnyt ja opin myös arvostamaan itteäni ihan eri tavalla kun näki miten tärkeä sitä toiselle oli. Nykyään mun standardit kundeihin onkin niin korkealla, että kukaan tässä viimesen vuoden aikana ei oo niihin yltänyt eikä varmaan ihan hetkeen tuukkaan sellasta helmeä vastaan..Ei haittaa kyllä yhtään, sillä musta on tosi kiva olla kerrankin yksin. Näistä ajatuksista mulla olis enemmänkin kirjotettavaa, mutta sellaset diipimmät pohdiskelu postaukset jätän johonkin toiseen kertaan!

post28 post23 post20

Ja sitten tälläseen semi "slaavikyykky" kuvaan onkin sitten hyvä lopettaa :-D Onnittelut jos jaksoit jopa tänne asti lukea ja kiitos jos vielä seurailet siellä ruudun toisella puolella! Ens kerralla sitten viimesen Bali reissun kuvia ja tunnelmia, siihen asti ADIOS ja laittakaan kyssäreitä jos tuli jotain mieleen mitä en tässä vielä ehtinyt avaamaan!

45 comments:

  1. Aaaivan ihanaa, että oot täällä taas! Alotin lukemaan sun blogia muistaakseni just puoli vuotta ton sun edellisen postauksen jälkeen ja siitä lähtien pohdin aina säännöllisin väliajoin, että tuutkohan sä vielä takasin :D Eilen satuin käymään täällä sun blogissa ettimässä inspiraatiota ja huomasin, että olit vaihtanut bannerin ja gadgettien ilmettä. Osasin siis odottaa tätä, mutta wauuu, oon vieläki ihan fiiliksissä! Sun kuvat ja tekstit on inspiroinu mua tosi paljon ja oonki tullu tänne selailemaan aina ennen esseiden kirjottamista, menee jotenkin sanat parempaan järjestykseen ja sellasta. (pyydän anteeksi, tää mun kommentti kuulostaa ihan joltain fanityttöhehkutukselta :D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhhh IHANAA että siellä vielä joku kaipailee meikäläisen jaaritteluja! Jee! Ylävitonen! *fist pump emoji* :--D

      Delete
  2. Anonymous26/5/18 09:40

    Haha hyvä 1,5v koonti :D

    ReplyDelete
  3. Yeeessss ihan paras juttu!!! Ihanaa kun kirjotat taas, sun juttuja on niin kiva lukee 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee kiva kuulla että porukka vielä jaksaa katella näitä mun juttuja haha :D <3

      Delete
  4. Anonymous26/5/18 10:09

    Ooo täällä seuraillaan edelleen, kiva kuulla mitä sulle kuuluu!! Onneks instagramista voi ihailla sun hienoja kuvia ja esim noita tatskoja :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo instagram on kyl hyvä siinä mielessä että sinne on niin helppo postailla! Toivottavasti nyt jaksan tännekin enemmän panostaa :)

      Delete
  5. Anonymous26/5/18 10:21

    JEEES, vihdoin!!!!! Tätä on odotettu😍

    ReplyDelete
  6. Jee ihanaa, tervetuloa! Oon seurannut sun menoa Instan puolella ja just pari viikkoa sitten kävin lukemassa sun vanhoja postauksia täällä :-D Ja täällä toinen utelias sielu joka mietti just kyseistä aihetta, mutta ei olisi halunnut kysyä siitä kerta kuitenkin kyseessä on niin henkilökohtainen asia haha. Kiva että oot taas täällä <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. heh heh no onneks mä oon vähän tämmönen asioiden "over sharer" että aina kerron kaiken juurta jaksaen niin ei jää kenellekkään kysymysmerkiksi :D ja jee, kiva olla takasin!

      Delete
  7. Oon seurannu sun blogia siitä asti kun muutit Ausseihin, ihanaa et oot tullu bäkkii!�� Etkös sä WH viisumin jälkee menny kouluun opiskelemaan et sait jäädä Ausseihin? Ku mä oon ymmärtäny etet työviisumii ois supervaikee saada�� Mut jeejee jatka bloggaamista, meitä seuraajia on! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joooooo siis työviisumithan on yks pain in the ass ja maksaakin ihan hirveesti (viisumista riippuen tietty mut yleisesti ottaen).. olin opiskeluviisumilla vuoden joo ennenkuin hain sitä työviisumia (minkä vastausta siis edelleen odottelen) :P

      Delete
  8. Äh kirjotin pitkähkön kommentin ja sitten onnistuin kadottamanaan sen :D pointti oli että kivaa kun kirjotit taas! Oon seurannu sun seikkailuita vuosikausia, ja vaikka sun insta on myös kiva, niin ihanaa kun kirjotit pidemmin! Jee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. teknologia...ei munkaan parhaita osaamisalueita :D Jee kiva että siellä vielä ollaan!

      Delete
  9. Anonymous26/5/18 15:53

    JEE täällä ollaa jo kuumeisesti ooteltu että millo kirjottelet taas!!!!! Oot kyl yks kova mimmi ja inspannu mua ihan hurjasti aikoinaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi ehkä inspaan vielä vähän lissööööö

      Delete
  10. Slaavikyykky ! ❤️

    ReplyDelete
  11. Mahtavaa että oot taas täällä!! Aloin lukeen sun blogia just kun olit muuttamassa Ausseihin, ai että aika menee nopeasti! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. no äläpä! 5 vuotta menny huits haits!

      Delete
  12. Anonymous26/5/18 21:45

    Jee kivaa :)

    ReplyDelete
  13. Anonymous27/5/18 07:13

    Jes ihanaa päästä lukee taas sun tekstejä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jee kiva jorista täällä taas !!

      Delete
  14. Anonymous27/5/18 14:20

    Jee oon aina tykänny sun aussijutuista! Kirjota lisää :)

    ReplyDelete
  15. IHANAA että kirjotat taaas! oot ollu mun lempibloggaaja jo high street style blogisi ajoilta<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi hyvä että täällä vielä jotain kunnon OLD SCHOOL lukijoitakin!! Wuhuu!!

      Delete
  16. Anonymous27/5/18 20:30

    Jeeeeeesss you back :D Onneks bloglovin edelleen ilmottelee, olipa kiva pitkästä aikaa lukee kuulumisia. Meikäläinen on seuraillut sua jo ennen aussiaikoja, ja musta on edelleen niin siistiä, että sä oikeesti teit sen - pakkasit kamat, lähdit ja JÄIT ausseihin. Toivottavasti jatkat kirjottelua, oli tauot miten pitkiä hyvänsä :) Aina kiva saada kurkistus elämään pallon toisella puolella!

    Ja blogit on edelleen ihan ines skenes, ja sun kirjotus/kuvaustaidoilla pärjäisit varmasti tosissaankin ihan mallikkaasti. Törkeet self promot vaa tulille ja vähä jodel juoruja kehiin, nii johan saa uusia lukijoita ja sponsseja :----Ddd

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe paras kommentti! Kiitos! Mut yks kyssäri - mikö on jodel???

      Delete
  17. Ihanaaa olet täällä taas!!! Alusta asti sun blogia lueskellut ja seurannut kun lähdit maailmalle ja on tosi siistiä kuulla susta taas, toivottavasti on jatkoa luvassa <3

    ReplyDelete
  18. Anonymous28/5/18 01:19

    Joo mitäää oon lukenut sun blogia ihan alkuajoilta asti (2012 tai jotain?!), ja sitä ennen vielä sun vanhaa blogia yläasteikäisenä rääpäleenä joten oot ollut hassulla tavalla osa mun nuoruutta, ja just sen takia mun aivot meni ihan sekasin ku näin että postasit!! Ihanaa kuulla miten sulla menee ja tää postaus muistutti mua paljon siitä vanhasta blogimaailmasta joka oli autenttinen ja jotenkin intiimimpi ku tänpäiväset tosi sliipatut blogit if you know what i mean! Sun blogi ja varsinkin kuvat on aina inspannut tosi paljon joten jään innolla seurailemaan sun meininkiä :-) Diipeille postauksille myös peukku ylös!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yläasteikänen rääpäle XD hahah nauroin räkäsesti tälle! Välillä käyn läpi mun vanhoja postauksia ja naureskelen itelleni - hyvä että siellä on vielä tyyppejä jotka on nääkin puolet musta nähny!

      Delete
  19. IHANAA! jess Krista is back

    ReplyDelete
  20. Anonymous29/5/18 23:40

    ihanaa kuulla susta taas!! olit mun lempiblogi ja kävinki joku kuukaus sitte kurkkaamasa että ootko päivittäny mitään mut sain pettyä haha, rupee vaan kirjotteleen lisää kyllä meitä täälä on lukemasa

    ReplyDelete
  21. Ihanaa, että oot ryhtynyt taas bloggailemaan! <3 Mä olen todella pitkän aikaa vain odotellut, milloin postailisit, koska tykkään niin paljon sun tavasta kirjoittaa ja tiivistää asioita :D

    Ihania kuviakin vielä! Kaikki on niin ihanan tunnelmallisia <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. jee kiitos! Fiiliksissä täällä taas! :)

      Delete
  22. Minä avasin tänään bloggerin ensimmäistä kertaa varmaankin siihen puoleentoista vuoteen.. En ole siis juurikaan blogeja lukenut välissä saati kommentoinut, mutta nyt täytyy sillä oli niin rempseä paluu sinulta jotta täytyyhän se minunkin kopaista, edes yhden kommentin verran! Jokunen viikko sitten haikeilla mielin muistelin omaa blogiani, kuinka hieno olisi taas blogata. Jääköön ajatus muhimaan.. Ihana postaus, hyvälle mielelle tuli. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rempseä paluu! tykkään tästä sanavalinnasta! Oujeeee täältä tulossa lisää piakkoin!! Ja pistä säkin ajatus muhimaan!

      Delete
  23. Anonymous25/6/18 12:26

    Omg welcome back! We have been missing you! Ihanaa että oot takasi ja tulen lukemaan blogiai jatkossakin! Rakastann sun tyyliä kuvia ja tätä tekstin tyyliä kun se eiole niin formaattinen jos vois sanoa! T.piilo_fani_vuodesta_eka_postaus 💖

    ReplyDelete

Kamerakalusto: Canon EOS 50d ja 50mm 1.4 objektiivi

-Käytän Photoshop CS 5 ohjelmaa kuvien käsittelyyn!