2013/10/23

late night tea

kaupaunkiteetajulisteet
the Imp cafe, 863 Albany Highway, East Victoria Park

Musta tuntuu että oon kotona täällä Australiassa. Yhdyn nolona kuluneeseen kliseeseen "home is where your heart is". Mun mielestä te, jotka mietitte reissuun lähtemistä, mutta pelkäätte kaikkea uutta, niin mä sanon että turhaa huolehditte! Kotoisan tunteen ja kodin voi löytää mistä tahansa mun mielestä :-)

Kaikista eniten oon tuntenu oloni kotoisaksi täällä kun oon tehny ihan tavallisia arkipäivän juttuja: käyny ruokakaupassa, pyöräilly kirjastoon, käyny juoksulenkillä tai ihan vaan istunu iltaa teepannun ääressä kaverin kanssa. Musta on ihanaa olla täällä ilman "kiirettä" ja tehä kaikkia arkisia juttuja. Tiiättekö kun ulkomailla lomaillessa sitä tulee usein vaan kierrettyä kaikkia nähtävyyksiä tukka putkella eikä tuu oikeesti nähtyä niitä kaikkia söpöjä pikku kahviloita ja paikkoja mitä sillä kaupungilla olis tarjota? Suosittelenkin pakkaamaan kamat ja lähtemään reissuun vähän pidemmäksi aikaa, sillä uudesta maasta saa eniten irti just sitä arkea elämällä :-)

Vaikka asun ja elän täällä nyt pidemmän aikaa, ja monet jutut on arkipäiväistyny tosi paljon, niin silti mä koen kokoajan uutta ja näen uusia kiinnostavia paikkoja. Esimerkkinä tää söpö pikku kahvila missä käytiin Shannaen kanssa lauantai-iltana. Täällä kahvilat voi hyvinkin olla kymmeneen saakka illalla auki, vaikka muuten kaikki kaupat meneekin suht aikasin kiinni. Tuolla me sitten istuttiin iltamyöhään teetä lipitellen ja mutakakkua syöden. Ihanan rentouttava lauantai-ilta siis!

Eniveis nyt lopetan tän avautumisen, sillä en oo kauheen hyvä kirjottamaan mun fiiliksiä ylös eikä tosta mun tekstistä varmaan saanu mitään tolkkua, haha :-D Huomenna luvassa asukuvia, stay tuned!

5 comments:

  1. Sun blogi on ehottomasti yks parhaimmista mun mielestä. Kuvat ihan älyttömän hienoja ja kivoja, teksti on mukavaa luettavaa, vaikutat tosi awesomelta ihmiseltä muutenki! Ei mulla muuta, aattelin vaa nyt kommentoida ku vihdoin jaksoin :-D

    ReplyDelete
  2. Mullaki tulee täällä Münchenissä parhaimmat fiilikset, kun käppäilen tuolla kaupungilla ja hoitelen asioita ja tiedän mitä teen :--D Viimeksi kun näin kävi pari turistia vielä pysäytti mut ja kysyä neuvoa. Tiesin tarkalleen, miten neuvoa heidät perille ja tuli niiin hyvä fiilis, että nyt tää kaupunki on oikeasti "mun"

    ReplyDelete
  3. mulla on ollut jo pitkän aikaa haaveena lähtee vähän pitemmäks aikaa jenkkeihin. sen sun au pair postauksen jälkeen taas pyörin täällä tuskissani, et vitsi kun ois maailman siisteintä lähtee! mulla on kuitenkin poikaystävä, jonka kanssa ollaan seurusteltu piakkoin jo 4 vuotta. en mä kestäis tollasta välimatkaa suhteessa, enkä haluis toista menetääkään, kun voisin hyvin kuvitella viettäväni vaikka koko elämäni tän tyypin kanssa. no eihän au pair -hommat oo ainoo väylä lähtee ulkomaille et voishan sinne lähtee yhdessäkin, mut ainakin jenkeissä työllisyystilanne on tosi huono et pitäis sitä rahaa jostain siihen olemiseenkin saada :s joo sori, tästä tuli nyt tämmönen kilometriavautuminen, mut siis vaikutat ihan sairaan kivalta tyypiltä ja voi kun mäkin joskus saisin tollasta rohkeutta ja tsäänssin lähtee seuraamaan unelmia! oot ihana, kiitos mahtavasta blogista ♥

    ReplyDelete
  4. oou kauhee ikävä taas sua, voidaako skypettää vaikka viikonloppuna? <3 btw ihan sairaan hieno toi eka kuva!

    ReplyDelete
  5. Taas ihanan tunnelmallisia kuvia! Muuten ilmeisesti sun ja sen aussimiehen juttu kaatui vai? :/ Ootteko silti vielä ihan ystäviä, että tullaanko me vielä näkemään häntä täällä? Ja pidä ihana loppuvuosi Perthissä! :-)

    ReplyDelete

Kamerakalusto: Canon EOS 50d ja 50mm 1.4 objektiivi

-Käytän Photoshop CS 5 ohjelmaa kuvien käsittelyyn!