2014/08/08

5 faktaa minusta

sumea

1. Tykkään lukea kirjoja. Luen myös todella monen eri genren opuksia - joskus chick littiä samalla kun otan aurinkoa ja joskus taas käperryn sohvan nurkkaan lukemaan jotain poliittista kirjaa. Tällä hetkellä luen tota kuvassa näkyvää omaelämänkertaa, joka kertoo kommunistisen vallankumouksen ajan Kiinasta. Todella todella kiinnostava - vaikkakin välillä tosi rankkaa luettavaa. Tuntuu, että nää Kiinassa tapahtuneet hirmutyöt on jääny ihan Saksan holokaustin varjoon eikä monet edes tiedä mitä kaikkea hirveyksia siellä on tapahtunut ja millaista nälänhätää ihmiset siellä on kokeneet. Noh joo, en kerro tästä sen enempää, lukekaa toi Larry Engelmannen Emily Wu jos aihe kiinnostaa!
  metsa

2. Oon taas alkanut urheilemaan. Vanhana luistelijana luulisi, että oon aina ollut kiinnostunut liikkumisesta, mutta totuus on se, että ton harrastuksen loputtua en pahemmin urheillut. Se vaan jotenkin jäi. Oon toki aina ollut aktiivinen - pyöräilly/kävellyt joka paikkaan ja sen sellaista, mutta nyt oon viime vuoden aikana innostunut käymään myös salilla ja lenkkeilenkin paljon enemmän. Herätys tähän liikkumattomuuteen tuli, kun tajusin etten voi enää kaksikymppisenä mättää naamaani ihan mitä vaan ilman että se alkaisi tuntua jossain. Tästä sain hyvän potkun alottaa urheilemaan uudestaan ja nyt teen sitä ihan vaan oman mielihyvän vuoksi vaikka ei mua haittaisi ollenkaan joku sellanen 6pack (tuskin ketään haittaisi haha!). Se ei kuitenkaan oo mun tavoite vaan ainostaan se hyvä olo mikä mulle tulee jumpputunnin tai lenkin jälkeen :-) Oon myös aatellu kokeilla jotain uutta lajia kunhan pääsen asettumaan aloilleni. Potkunyrkkeily tai tankotanssi vois olla aika siistiä?!

darra

3. Mä en stressaa melkein mistään. En tiedä mistä tää mun elämän rentous on tullu, jotenkin vaan uskon että kaikki hoituu omalla painollaan. Pidän myös mielessä sen, että kaikkeen ei voi vaikuttaa. Tietenkin sellasta pientä stressiä on esimerkiksi kouluhommista tai tärkeistä kokeista, mutta se on vaan hyväksi ja parantaa suorituskykyä. Jännityksen edessä rauhotan itseäni ajattelemalla asioita perspektiivissä - vaikka mokaisinkin nyt niin ei se maailma siihen kaadu. Nytkin oon lähdössä takaisin Australiaan ilman mitään varmaa tietämystä töistä tai asuinpaikasta..kyllähän noi asiat sitten hoituu kun vaan alan tekemään niiden eteen jotain. En mieti asioita etukäteen, mutta hoidan ne sitten kun niiden aika on. Ain't nobody got time for stressing!
   miee

4. Mulla on mielipiteitä melkein joka asiaan. Mun kanssa saa hyviä väittelyitä ja keskusteluja aikaseksi sillä musta on kiva jutella ihmisten kanssa jotka on eri mieltä asioista. Tähän samaan faktakohtaan voi varmaan ympätä sen, että oon tosi kova puhumaan ja multa ei koskaan lopu jutut kesken :-D

maapallo

5. Haluisin asua ympäri maailmaa elämäni aikana. Nyt kun on kerran jo jättänyt elämän Suomessa taakseen ja tietää että kodin voi löytää mistä vaan, niin tuntuu että vaan taivas on rajana! Mä oon tajunnu, että ei se oo niin maailman vaikeinta muutta - tottakai monia asioita pitää hoitaa ja jonkinlaista paperisotaa aina käydä mutta it's worth it. Eurooppaan jos muuttaa niin piru vie kun on helppoa, sillä EU:n sisällähän saa asua ja tehä töitä miten oikeestaan huvittaa..Aattelin, että joskus voisin muuttaa hetkeksi Ranskaan elvyttelemään mun kielitaitoa tai sitten vaikka Espanjaan? Tai mihin vaan!! Jee! Mun tulevalla ammatilla kun on töitä melkein missäpäin maailmaa vaan, joten siitä ei ainakaan tarvitse stressata.

ikkuna 

No johan tuli kaikenmoisia pohdintoja heitettyä nyt ilmoille kaikkien luettavaksi. Tää faktojen kertominen taisi lähteä vähän käsistä mutta eikai se oo niin justiinsa. Mulla on yleensä ihan hirveesti kaikkia juttuja mielessä mistä haluisin kirjotella tänne ja mietinkin valmiiksi mielessä tekstejä, mutta sitten kun on sen postauksen tekemisen aika niin mulla vaan lyö tyhjää..muilla sama homma vai oonko yksin tän asian kanssa? Vertaistukea pliiis

Seuraavaksi aattelin tehä sen paljon pyydetyn tatskapostauksen. Kuvat on jo valmiina mutta en oikein tiedä mitä te niistä haluatte mun kirjoittavan..nyt olis siis hyvä aika heittää niitä kyssäreitä ilmoille niin kasaan ne vastauksineen sitten yhteen ja samaan postaukseen :-)

24 comments:

  1. I-ha-na postaus! Monesti faktapostauksissa porukka kertoo kaikkee tosi tylsää lempiruuoasta kirjotettuihin aineisiin, mut nää oli oikeesti mielenkiintosia! Tää blogi on ehdottomasti mun lemppareita ja vaikutat niin mahtavalta ja huolettomalta ihmiseltä :)

    ja jep, ihan sama homma ton tekstien aikaansaamisen kanssa :D tai sit oon vaan laiska :D(?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos! Mä aattelin et nää on ihan tylsiä mut hyvä ettei kaikki oo samaa mieltä! :)

      Delete
  2. Anonymous8/8/14 22:32

    Voisitko suositella jotain kirjoja. Joko tässä tai sitten ihan oman postauksen muodossa (jossa esittelisit lyhyesti kirjan yms. ei siis mitään pitkiä juonireferaatteja :-D)
    Oon ite niin äärettömän huono toimimaan kirjastossa. Jotenkin siellä iskee kamala valinnan vaikeus kun kirjoja on hyllykaupalla, ja sieltä pitäisi sitten löytää jotain itselle mieluista luettavaa pelkkien takakansien perusteella. Saat myös heittää top3 kirjasuosikkis!
    Niin ja kaipailisin lähinnä suomen kielelle käännettyjä teoksia, koska englantini ei todellakaan ole natiivia :-D Kiitos jo etukäteen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. täältä "vinkkejä" labelin alta löytyy noita mun jakamisa kirjavinkkejä :)

      http://kristakuparinen.blogspot.fi/search/label/vinkkejä

      top kolmosessa on tällä hetkellä toi Emily Wun omaelämänkerta, Nora&Alicia kirja ja sitten toi "Parantaja" niminen kirja!! Kaikki tosi hyviä ja oli ihan pakko lukea parissa päivässä :-D

      Delete
  3. juliette8/8/14 22:38

    Ootko kiinnostunut poliitikasta? Ootko vasemmalla vai oikeella? :-)
    Niin ja ootko muuten lukenut Orwellin kirjallisuutta? Esim. Vuonna 1984.

    ReplyDelete
    Replies
    1. en oo erityisemmin seurannut tänhetkistä politiikkaa, mua kiinnostaa enemmän se historiallinen puoli hehe oon tosi ajan hermolla :D Orwell ei kuulosta tutulta!

      Delete
  4. Anonymous8/8/14 22:53

    mitkä on sun lemppari keskusteluaiheita? :>

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eilen esimerkiksi saatiin viinilasian ääressä erittäin hyvät keskustelut kuoleman jälkeisestä elämästä, sielusta, universumista, uskonnoista, kohtalosta, homoavioliitosta yms..salaliittoteoriat on kans yks mun lempiaiheista!

      Delete
  5. Mitä oletkaan opiskelemassa? Alkoi heti kiinnostaa, koska olen itsekin haaveillut opiskelusta tai työstä ulkomailla. Pidän blogistasi todella paljon ja tämä oli hyvä postaus! :--)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oon valmistunut kuva-artesaaniksi eli graafista suunnittelua käytännössä! Haluan vielä lähteä opiskelemaan ammattikorkeakouluun tota alaaa ja saada sen graafisen suunnittelijan tittelin :)

      Delete
  6. Anonymous8/8/14 23:55

    "Mun tulevalla ammatilla kun on töitä melkein missäpäin maailmaa vaan, joten siitä ei ainakaan tarvitse stressata."

    Niin mikä sun tuleva ammatti siis on? :--) Sori, jos se on tullu täällä blogin puolella esille jo joskus aiemmin ja mulla on vaan menny ohi.

    Tatskoista ois ehkä kiva kuulla, että mitä neuvoja sulla ois antaa ihmisille, jotka on suunnitellu ottavansa tatuoinnin ja että onko sun tatskoilla jotain erityisempiä merkityksiä sen lisäksi että ne on nättejä kuvia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oon valmistunut kuva-artesaaniksi eli graafista suunnittelua käytännössä! Haluan vielä lähteä opiskelemaan ammattikorkeakouluun tota alaaa ja saada sen graafisen suunnittelijan tittelin :)

      Delete
  7. Hitsi miten kivasti kirjotettu postaus! :)
    http://helmi-i.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Anonymous9/8/14 02:02

    hyvä Kripuli

    ReplyDelete
  9. Anonymous9/8/14 12:27

    Osaatko kuvailla sitä kipua mikä tatskan ottamisesta tulee? Haluan joskus ottaa tatuoinnin mutta oon niin herkkä kivulle, enkä kyllä haluais sen olevan este :)

    Ps. Oot ihana :* tykkään sun ottamista kuvista ja teksteistä mitä kirjotat koska ne on niin aitoja! Jäi itelle jotenki tosi rento fiilis tästä postauksesta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tässäpä postaus! :) ja kiitos<3

      http://kristakuparinen.blogspot.fi/2014/08/lukijoiden-toive-tatskapostaus.html

      Delete
  10. Oijoi harvoin tulee postausta lukiesss näin vahavaa "vitsi tohon tyyppiin ois huippuu tutustua" -fiilistä, mut nyt kyllä! tervesin, toinen kirjanörtti, jolla ei keskusteltava myöskään ikinä lopu. Pakko vielä lisää, että sun blogi on ihan ikuisuuslemppari, keep going girl!

    ReplyDelete
  11. Anonymous10/8/14 10:27

    oooo ne ihmiset jotka on sun kavereita on kyllä niin onnekkaita

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi olipas kivasti sanottu ^___^

      Delete
  12. Anonymous10/8/14 16:36

    Suosittelen tankotanssia, se on parasta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo oon kuullu paljon hyvää siitä! :)

      Delete

Kamerakalusto: Canon EOS 50d ja 50mm 1.4 objektiivi

-Käytän Photoshop CS 5 ohjelmaa kuvien käsittelyyn!